Jenom reach nestačí. Jak si vedou sociální sítě v pozornosti?
Reach, frekvence, ATS, GRP… všechny tyto metriky stále zůstávají důležitou součástí mediálního plánování. Na scéně se ale stále víc prosazuje nový ukazatel, který měří skutečnou sílu reklamního sdělení: attention, tedy pozornost. Zatímco reach říká, kolik lidí reklamu vidělo, attention ukazuje, kolik z nich se opravdu dívalo – a to je rozdíl, který může zásadně ovlivnit výsledky kampaní. A i mezi sociálními sítěmi se vyskytují značné rozdíly.
Mohlo by vás zajímat
První půli první řady završí na Óčku dvě sestřihová vydání, druhá polovina poběží na jaře.
Novými klienty brněnské agentury jsou ministerstvo životního prostředí, Efix Technology, Advokátní kancelář Valíček & Valíčková, Akire a Asociace brněnských architektů a stavitelů.
Počet platících domácností klesl, politici tudíž vymýšlejí, jak by si BBC přišla na vyšší příjmy.
Stanice ze skupiny Pohoda plánuje nabídnout bohatší, modernější a atraktivnější zážitek.
BBC by mohla být dostupná na základě předplatného a začít vysílat reklamy. Zvažuje to britská vláda, která chce změnit současný model financování tradičního média.
Bývalý ředitel České televize získal v obou veřejnoprávních médiích silného spojence.
Finále ženského florbalového mistrovství se stalo prozatím nejsledovanějším florbalovým přenosem České televize.
Pražský start-up má nového strategického partnera. Majoritních 70 procent získal evropský investor, provázaný s velkou pojišťovací skupinou. Své podíly prodávali investoři-miliardáři Ondřej Fryc (foto) či Jiří Hlavenka.
Z marketérů má největší počet sledujících na LinkedInu Jahn ze Škody Auto, nejvyšší engagement rate Tereza Vránková z Orlen Unipetrol.
Tesař střídá Moniku Veselou, která se posunula ke komunikaci developera J&T Real Estate.
Fortuna připravuje kampaň k fotbalovému mistrovství světa 2026. Za tímto účelem vybrala v tendru kreativní agenturu FLO.
J&T Banka má nového PR manažera a tiskového mluvčího. Martin Tesař zodpovídá za externí komunikaci a obsahovou prezentaci značky v médiích.
Oba díly seriálu Specialisté se staly nejsledovanějšími pořady pondělního večera po 20:00 v divácké skupině starší 15 let i v dalších hlavních kategoriích.
Předávání filmových cen Oscar může po dekádách opustit tradiční televizi. O vysílací práva po roce 2028 má zájem i YouTube.
Předávání filmových cen Oscar může po dekádách opustit tradiční televizi. O vysílací práva po roce 2028 má zájem i YouTube.
Umělá inteligence zásadně mění podobu organického vyhledávání. Klíčem se stává viditelnost značky a její citace v AI odpovědích, zaznělo na konferenci AI Visbility.
Novým generálním ředitelem Penny Česká Republika je Draško Lazović.
O Kaiserově vazebním stíhání informovala insolvenční správkyně Alena Fiantová.
Pozornost věnovaná reklamám je jedna z nejdůležitějších, nejsledovanějších a nejdiskutovanějších metrik v posledních letech. A pořád klesá. Přesněji řečeno se spíše dělí mezi neustále rostoucí množství mediálních lákadel. Dostat svoji reklamu k velkému počtu lidí je proto čím dál tím těžší. A taky dražší. Jak získat stále cennější pozornost předevš ...
Pišiová byla šest let výkonnou ředitelkou asociace ASCOPA, dřív známé jako PR Klub.
Lazović vystřídal Floriana Naegeleho, který byl šéfem dva roky a dva měsíce a teď odchází.
Životní příběh Olgy Knoblochové (foto), první české vizážistky a kosmetičky, úzce spjaté se značkou Dermacol, se stane námětem připravovaného filmu s názvem Lady Dermacol. Do kinodistribuce by se připravovaný snímek měl dostat v létě 2027. Známe cast hlavních rolí a obsazení hlavních pozic filmového štábu. Na projektu spolupracuje velká televize. ...
Streamovací služba Sweet.TV pokračuje v rozšiřování své nabídky bezplatných stanic.
Z letošního ročníku české Effie si odnáší zlato v královské kategorii Dlouhodobé budování značky Budějovický Budvar.
Mohlo by se zdát, že je to vcelku samozřejmé, jde přece o jednu z nejznámějších českých značek s dlouhou historií, a zároveň tak trochu unikát v podobě posledního národního podniku ve ...
Vánoční kampaň Coca-Coly vzdává hold lidem, kteří dělají svátky výjimečné. Kamion, AI spot i soutěže mají přiblížit kouzlo Vánoc všem.
Letošní vánoční kampaň Coca-Coly nese poselství vzájemné pospolitosti a radosti ze společně strávených chvil. Symbolem je tradiční zvoneček, který připomíná, že pravé kouzlo Vánoc je v okamži ...
Dosáhly 84% share rate bez nátlaku. Influpacky mění influencer marketing z povinnosti na prestiž – a stojí zlomek klasické kampaně.
Když se dnes řekne influencer marketing, spoustě marketérů naskočí husina. Přesvědčit klienta o kampani za sto tisíc, v rámci níž zaplatíte dvěma velkým influencerům za stories s povinným označením r ...
Mluvčí nové koaliční vlády Andreje Babiše (ANO) se stala bývalá moderátorka Karla Mráčková.
Akademický senát FAMU vyjadřuje znepokojení nad kroky některých členů Rady Čt. Podle senátu mohou tyto postupy ohrožovat nezávislost veřejnoprávního média a překračovat zákonem stanovené pravomoci.
Do Strakovy akademie přišla Mráčková z tiskového odboru ministerstva zemědělství.
Podcast podle někdejšího formátu České televize opět glosuje události uplynulého týdne.
Asociace komunikačních agentur (AKA) rozšiřuje svůj tým. Pozici Project Directorky od 15. prosince zastává Michaela Pišiová, manažerka s bohatými zkušenostmi v oblasti řízení projektů, komunikace i komunit. V čele asociace stojí ve funkci prezidentky Petra Jankovičová, novou výkonnou ředitelkou je Radana Čechová a řed ...
Do Oddělení tiskové mluvčí Lidije Erlebachové nastoupila 1. prosince 2025 Natálie Lorencová, která přináší rozsáhlé zkušenosti z oblasti komunikace, médií i práce s veřejností. Na starosti bude mít komunikaci programu a projektů.
Natálie Lorencová, nová manažerka komunikace programu a projektů Českého roz ...
Skupina Vltava Labe Media skončila v loňském roce v zisku necelých 60 mil. Kč a navýšila také celkové tržby. Letos cílí na tržby ve výši 2,5 mld. Kč.
V nabitém listopadovém MAM Souboji spotů bodovaly reklamy, které mají společný leitmotiv. V obou hraje hlavní roli vztah dcery a její matky, respektive rodičů. Zatímco Rossmann dojímá a sází na emotivní stránku věci, téma lásky a celoživotního propojení, Footshop jde opačným směrem — pracuje s humornou nadsázkou a motivem generačních rozdílů. Kter ...
Slavnostní event v centru Mariánských Lázní vypadal spíš jako launch luxusní značky než vyhlašování gastronomických cen. Večerní atmosféra, světla, emoce, potlesk. A taky pocit, že dneska to nebude o tom, kdo má kolik hvězd. Česko totiž poprvé v historii získalo vlastní celostátní Michelin Guide a s ním jednu z nejsilnějších marketingových značek, ...
Petr Ostrouchov začínal v oblíbené skupině Sto zvířat. V roce 2006 ji opustil, aby se mohl naplno věnovat právnické činnosti, skládání filmové hudby a písniček na pomezí folkrocku a jazzu. Těmito styly se zabývá i coby majitel vydavatelství Animal Music. Svými melodiemi doprovodil řadu celovečerních snímků, z nichž nejvýznamnější jsou Želary, Obča ...
Mediální agentura Westfield Rise nabízí značkám možnost oslovit zákazníky přímo v pražských obchodních centrech Westfield.
Tuzemský reklamní trh jde nahoru. I kdyby to neplatilo o financích, rozhodně to platí pro jeho schopnost nabídnout zadavatelům kvalitní práci. A je to rok od roku lepší. Což se zračí mimo jiné také na tuzemských cenách za marketingovou efektivitu Effie Awards Czech Republic vyhlašovaných Asociací komunikačních agentur (AKA). Kdo ovládl letošní roč ...
Vychází 12. 12. 2025.
Článek MAM 50/2025 se nejdříve objevil na MAM.
Nejsledovanějším pořadem nedělního večera po 20:00 se stala s téměř 900 tis. diváků premiéra televizního filmu Jiřího Stracha Máma. Dosáhla nejvyšší sledovanosti ve všech hlavních diváckých skupinách.
Projektovou ředitelkou Asociace komunikačních agentur se stává Michaela Pišiová. Doplňuje tak nové složení vedení profesní asociace.
TBWA\Hullabaloo spolu s TBWA\Ukrajina vytvořily formaci OAG a společně se tak staly reklamní agenturou pro McDonald’s v Česku, na Slovensku a na Ukrajině s ambicí odvádět každodenní vysoký standard práce a dosáhnout na úroveň nejkreativnějších světových trhů, uvádí Jiří Pleskot.
Pokud bychom hledali největší téma, které rezonuje reklamním trhem v posledních letech, a přehlédli bychom AI, narazíme na attention, respektive na otázku: kolik pozornosti jednotlivým formám reklamy věnujeme. Experti z mediální divize Publicis Groupe přicházejí se sérií článků, v níž poodkrývají, jak s pozorností při mediálním plánování pracují a ...
Tým agentury EverWhere letos vyrazil na konferenci Most Contagious 2025 do britské metropole a zachycuje to zásadní, s čím světoví marketéři přišli na londýnskou stage.